REJESTRACJA NA SZKOLENIE ZOSTAŁA ZAKOŃCZONA
TERMIN SZKOLENIA ONLINE
Szkolenie zostanie zrealizowane w trybie on-line i w związku z tym materiał będzie podzielony na dwie części i prezentowany podczas dwóch dni:
Partner szkolenia:
PRZEDMIOT I CEL SZKOLENIA
Szkolenie ma za zadanie przekazanie wiedzy niezbędnej do sprawnego i efektywnego stosowania przepisów podatkowych w zakresie informacji o schematach podatkowych (MDR) jak również w zakresie FATCA i CRS.
Wywiązanie się przez instytucje finansowe z coraz liczniejszych obowiązków informacyjnych stanowi duże wyzwanie biznesowe i organizacyjne. Podczas szkolenia podsumujemy najistotniejsze kwestie związane z raportowaniem FATCA / CRS oraz MDR, z uwzględnieniem specyficznej sytuacji towarzystw funduszy inwestycyjnych oraz samych funduszy, a także przedstawimy już wprowadzone oraz oczekiwane zmiany w tym zakresie. Dodatkowo zaprezentujemy Państwu możliwości wykorzystania narzędzi informatycznych do raportowania FATCA / CRS.
Poznanie obowiązujących regulacji prawnych jest niezbędne dla prawidłowego wdrożenia i realizacji obowiązków nałożonych przepisami prawa, a w konsekwencji pozwoli na uchronienie Państwa przed negatywnymi konsekwencjami, związanymi z zarzutem braku zachowania zgodności (compliance) z nowymi regulacjami.
MDR
Od 1 stycznia 2019 r. obowiązują przepisy dotyczące schematów podatkowych, określone w rozdziale 11a działu III Ordynacji podatkowej. Przepisy te od początku obowiązywania wzbudzają wiele kontrowersji wśród przedstawicieli instytucji finansowych, przede wszystkim względu na nieostre definicje, brak precyzyjnych wytycznych ze strony Ministerstwa Finansów oraz grożące dotkliwe sankcje karno – skarbowe i administracyjne. Jednocześnie, trwają prace zmierzające do nowelizacji tych przepisów oraz prace I Forum MDR, którego celem jest opracowywanie i przedstawianie Ministrowi opinii, analiz, wniosków oraz propozycji dotyczących usprawnienia i uszczelnienia funkcjonowania systemu podatkowego w zakresie przepisów dotyczących MDR.
Ponad roczny okres obowiązywania nowych regulacji to dobry moment, aby przypomnieć podstawowe informacje związane z obowiązywaniem przepisów MDR oraz podsumować najistotniejsze praktyczne aspekty związane ze stosowaniem tych regulacji, z uwzględnieniem specyficznej sytuacji towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy oraz przyjrzeć się możliwym kierunkom ewolucji tych regulacji.
FATCA / CRS
Od 30 kwietnia 2019 r. weszły w życie zmiany do ustawy o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami, a tym samym na instytucje finansowe nałożono nowe obowiązki. Obowiązek raportowania objął udziały w prawach przysługujących osobie współuprawnionej z papieru wartościowego, umowy swapu, zabezpieczenia czy umowy renty. Nowelizacja wprowadziła też do ustawy pojęcie trustu, który będzie zobowiązany do stosowania procedur należytej staranności oraz identyfikacji rachunków raportowanych. Dodatkowo wprowadzono zmiany w zakresie prowadzenia postępowania dowodowego oraz rygor odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań do składania oświadczeń o rezydencji podatkowej.
Podczas szkolenia podsumujemy najistotniejsze zmiany w zakresie raportowania FATCA / CRS oraz przypomnimy zasady raportowania. Dodatkowo przedstawimy narzędzia informatyczne do zarządzania raportowaniem FATCA / CRS, które mogą być wykorzystane w Państwa organizacji.
DO KOGO JEST SKIEROWANE SZKOLENIE
Szkolenie skierowane jest dla członków zarządów, pracowników działów finansowych, głównych księgowych, pracowników departamentów podatkowych, prawnych, compliance, controllingu, nadzoru, a także radców prawnych TFI i funduszy.
AGENDA
Starszy menedżer w dziale doradztwa podatkowego Deloitte, doradca podatkowy, radca prawny.
Starszy menedżer w dziale doradztwa podatkowego Deloitte, doradca podatkowy, radca prawny.
Paweł Skorłutowski
Starszy menedżer w dziale doradztwa podatkowego Deloitte, doradca podatkowy, radca prawny.
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Przed dołączeniem do zespołu Deloitte, Paweł pracował w innych znaczących firmach doradztwa podatkowego, zajmując się obsługą podatkową polskich i zagranicznych podmiotów. Posiada ponad dziesięć lat doświadczenia w świadczeniu usług doradztwa podatkowego.
Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu doradztwa przy transakcjach dla instytucji finansowych, w tym banków, zakładów ubezpieczeniowych, firm leasingowych, pośredników finansowych oraz funduszy inwestycyjnych. Brał udział w licznych projektach podatkowych, takich jak przeprowadzenia przeglądów podatkowych dużych instytucji finansowych lub doradztwo przy restrukturyzacjach spółek.
Dodatkowo Paweł prowadzi szkolenia podatkowe dla pracowników instytucji finansowych oraz podmiotów je zrzeszających (m.in. dla Polskiej Izby Ubezpieczeń, Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce lub Izby Zarządzających Funduszami i Aktywami).
Paweł doradza również w zakresie obowiązków skierowanych do polskich instytucji finansowych w związku raportowaniem rachunków finansowych w posiadaniu zagranicznych rezydentów podatkowych (FATCA, CRS, Euro-FATCA) oraz raportowaniem do STIR.
Współautor komentarza do podatku dochodowego od osób prawnych.
tel. 734 166 431, e-mail: pskorlutowski@deloittece.com
Senior konsultant, doradca podatkowy
Senior konsultant, doradca podatkowy
Alina Buwaj
Starsza konsultantka, doradca podatkowy.
Alina jest prawnikiem i doradcą podatkowym. Zajmuje się świadczeniem bieżącego doradztwa podatkowego na rzecz instytucji finansowych w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, podatku od towarów i usług, WHT i MDR. Alina zdobywała doświadczenie zawodowe m.in. w Ministerstwie Finansów, gdzie brała udział w pracach legislacyjnych nad projektem ustawy o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami oraz odpowiedziami na zapytania podatników dotyczących FATCA & CRS.
tel. 882 785 422, e-mail: abuwaj@deloittece.com
NISKIE KOSZTY
Członkowie i Podmioty wspierające IZFiA - 350 zł/osoba
Instytucje nie należące do IZFiA – 400 zł/osoba
Opłatę należy uiścić przed szkoleniem przelewem na rachunek Izby Zarządzających Funduszami i Aktywami, w Banku Pekao SA, nr 25 1240 6045 1111 0000 4744 4001.
W tytule przelewu należy zamieścić następujące informacje: „Raportowanie podatkowe, 16,23 lipca 2020 r.” oraz nazwisko i imię uczestnika/uczestników.
Dokumentem rozliczeniowym płatności za szkolenie będzie wystawiana przez Izbę Faktura (nie jest to jednak faktura VAT).
Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone zostanie certyfikatem dokumentującym podnoszenie kwalifikacji zawodowych. Dokument może być wykorzystany w celu potwierdzenia doskonalenia umiejętności zawodowych m.in. przez radców prawnych i adwokatów.
WARUNKI UCZESTNICTWA